Branded content is tegenwoordig een integraal onderdeel van content marketing. Kun je merken voorstellen die content niet gebruiken als een vorm van campagne en promotie? Zeker niet zoals je tegenwoordig content creatie hebt in zoveel verschillende aspecten – onder andere artikelen, gast blogs, site-inhoud, blogs op sociale media en videobeschrijvingen. En deze inhoud is bedoeld om informatie te bieden aan de lezer of kijker en tegelijkertijd jouw merk te promoten en uw bekendheid te verbeteren om een publiek te bereiken.
Bij branded content draait alles om het creëren van content om naamsbekendheid op te bouwen. Branded content verhoogt de betrokkenheid en heeft na verloop van tijd een grote invloed op het niveau van merkloyaliteit dat je bereikt.
Hoe kan het gebruik van branded content jou helpen jouw verkoop te verbeteren?
Branded content gaat erom jouw klanten iets te bieden dat de moeite waard is om te lezen. Het is een methode voor een bedrijf die verder gaat dan traditionele reclame, omdat het veel meer gericht is op het bereiken van echte betrokkenheid. Daardoor kan de inhoud onderhoudend, leerzaam of nuttig zijn. Dit wordt enorm gewaardeerd door klanten omdat ze iets kunnen leren, of genieten van de genoemde inhoud, terwijl ze tegelijkertijd betrokken raken bij het specifieke merk. Dit komt doordat de klant zich meer tot het merk kan verhouden als gevolg van de branded content die op één of meer manieren waardevol voor hem of haar was.
Wat maakt branded content zo geweldig?
Als je erover zou nadenken, zou je merken dat ze tegenwoordig overal adverteren. Van billboards aan de overkant tot gedrukte advertenties in tijdschriften en folders, advertenties op de radio of tv, en natuurlijk alle advertenties die je te zien krijgt tijdens het online browsen. Het resultaat is dat je vaker wel dan niet de meeste advertenties niet echt opmerkt, en dat je simpelweg niet de moeite neemt om ze te bekijken of te lezen, of gewoon naar beneden scrolt of wegbladert. Aan de andere kant krijg je met branded content die unieke intriges waardoor je de behoefte voelt om de specifieke advertentie te bekijken of te lezen omdat deze zo interessant of boeiend is.
Branded content is dus erg effectief, en het resultaat dat eruit gehaald kan worden is geweldig. Het is een soort reclame die echt werkt, want het is boeiend, informatief, nuttig en de moeite waard om te delen.
Verder zorgt branded content voor merkbekendheid en verhoogt het het niveau van vertrouwen en klantloyaliteit aanzienlijk. Goede branded content kan je op de lange termijn een indrukwekkende ervaring bieden, en dit omvat meer omzet en winst, maar ook meer klantloyaliteit en klantbehoud, die cruciaal zijn voor het succes van een bedrijf.
Branded content geeft je de mogelijkheid om op een innovatieve en originele manier over te brengen waar jouw bedrijf om draait. De klanten zullen meer geneigd en geïnteresseerd zijn in wat je probeert te leveren en het doel van het merk zal voor hen veel belangrijker zijn via merkinhoud dan met een gewone advertentie.
Voordeel behalen
Als je een concurrentievoordeel wilt behalen en uw promotiestrategie naar een geheel nieuw niveau wilt tillen, dan moet je branded content serieus nemen. Je moet origineel en creatief zijn en je moet je concentreren op wat jij je klanten probeert te bieden – en dat alles draait om entertainment, waarde en een grote herinneringswaarde. Deze worden aan jouw merk toegeschreven en je zult veel meer loyale klanten hebben die in jouw merk en in wat je aanbiedt, geloven.
Onnodig te zeggen dat dit wonderen zal doen voor de verkoopresultaten die je zult behalen. Dit zullen geen éénmalige verkopen zijn, maar herhalingsverkopen. Dit komt omdat merkinhoud een belangrijke manier is om ervoor te zorgen dat jouw klanten jouw merk zullen herinneren en er zeker van zijn dat ze bij jou kopen. Het is dus veel waarschijnlijker dat ze eenvoudig meerdere aankopen bij jou doen zonder zelfs maar rekening te houden met de aanbiedingen van een concurrent. Dit is zeker waar elk bedrijf naar moet streven. Want de sleutel tot succes is niet alleen het aantrekken van klanten en hopen op een éénmalige aankoop, maar meer om de klant te betrekken bij jouw merk en hen een gevoel van vertrouwen te geven, waardoor ze terugkerende kopers en vaste volgers worden van jouw merk of bedrijf.
Hoe kunnen we helpen?
Het creëren van jouw branded content zal veel tijd en moeite kosten. Je moet met innovatieve ideeën komen en dat is niet zo eenvoudig. Als het je eenmaal lukt, kun je er echter de vruchten van plukken.
Daarom willen we jou de mogelijkheid bieden om je te concentreren op het creëren van de branded content, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over hoe en waar je deze kunt plaatsen. Je moet jouw tijd en energie besteden aan het maken van de tekst en het publiceren aan ons overlaten.
Via ons exclusieve marketingsysteem krijg je de mogelijkheid om toegang te krijgen tot talloze sites waar je jouw teksten kunt publiceren en echt geweldige resultaten kunt verwachten. Dit komt omdat alle sites die we voor jou op ons platform hebben vermeld, zorgvuldig zijn gekozen om de beste exposure voor jouw teksten te garanderen. Het zijn sites van hoge kwaliteit die consequent goede statistieken hebben behouden en je zult er waarschijnlijk van profiteren als je jouw teksten erop plaatst.
Branded content die verstandig is gemaakt en op de juiste manier online is geplaatst, kan jouw marketingstrategie radicaal verbeteren. Als je het nog nooit een kans hebt gegeven, moet je ervoor zorgen dat je je op deze kans concentreert, aangezien de voordelen die je eruit kunt halen ongelooflijk zijn. Je weet misschien niet hoe je moet beginnen en wat het inhoudt, maar we raden je aan om aan de slag te gaan door toegang te krijgen tot ons indrukwekkende internetmarketingplatform dat kan helpen om dingen eenvoudiger voor jou te maken. We zijn al een aantal jaren actief op dit gebied en we kunnen onze expertise met jou delen om je op weg te helpen en jouw marketingstrategie naar een heel nieuw niveau te tillen.